Om mig
Startsidan

PumpkinPyssel&Mys

Publicerat: 2009-10-30 | 02:11:52   

Fröken Linda har haft en riktigt mysig dag! Fick en smsinbjudan att vara med på halloween-pyssel, och självklart ville jag det. Martina och brorsbarnen stod för pysslet. Så vi började med pumpan.. Vilket var lättare sagt än gjort! Varken jag eller Martina hade pysslat med en pumpa förut, men hon har ju pyssel rinnande i sina ådror så hon fixade det galant! Först skar hon upp "locket" på pumpan, och FYFAN VA PUMPOR STINKER! Haha, Mejas reaktion var bäst. Hon höll för näsan och sa "baaaajs!" :)
Sen skulle vi skrapa ur alla kärnor och fruktköttet, det var minst sagt slemmigt. Fast barnet tyckte ju att det var kul förstås. Vi blev iaf nöjda med resultatet, och nu står pumpan på deras balkong och lyser så fint. :)
Nästa del av pysslet var marsipanspöken. Det var inte heller så lätt, såg inte ut som det iaf. Jag gjorde inga spöken för Loah hade precis vaknat så han satt i mitt knä och härjade. Han är bra söt han.


Det roligaste på hela dagen var iaf när Meja skulle mata lillebrorsan. Jag har inte skrattat så mycket på länge! Stackars liten fick ju skeden nerkörd i halsen, fast det var ju inte meningen. Allt slutade väl som tur är. :)


Det tar vi en bildbomb på.









Kommentarer
Postat av: Martina o barnen

Tack älskade faster Lina för att du ville halloween pyssla med oss! Idag har jag gjort paj av pumpan, du får komma o provsmaka imorn! :-)

2009-10-30 @ 23:20:39
Postat av: Linda

Tack, men jag heter faktiskt Linda. ;)

Klart jag ska smaka, hoppas den smakar bättre än vad det luktade bara.. :)

2009-10-30 @ 23:22:35
URL: http://lindas.blogg.se/
Postat av: Martina

Ha ha va gör du? jag som alltid trott att du hette Lina....nä men du vet väl att vårat "D" inte alltid funkar...ses om två timmar! n:-)

2009-10-31 @ 13:45:23
Postat av: Linda

Just ja, det blir så om man har småbarn. ;) Yes det gör vi!

2009-10-31 @ 13:46:31
URL: http://lindas.blogg.se/
Speak your mind now
Namn?

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Speak your mind:

Remember you?         
Trackback