Om mig
Startsidan

Bakblogg?

Publicerat: 2009-10-15 | 19:44:36   
Jag kanske ska kalla den här bloggen för en bakblogg?
För de enda gångerna jag tycker att det är riktigt kul att skriva här är när jag har bakat.
And guess what!?
JAG HAR BAKAT.

Idag blev det något som jag såg Lollo göra i helgen.
Vet inte vad det heter eller nå, men det var hur enkelt som helst iaf.
Vi kallar dom.. Havreflarn deluxe!


Havreflarn deluxe

4 dl havregryn
1,5 dl socker
150 gram smält smör
250 gram nougat
1 påse hasselnötter.

Blanda allt i en bunke. (är bunke verkligen ett ord?)
Häll ut smeten på ett bakplåtspapper.
In i ugnen. 200° i mitten av ugnen.
Ca 10 minuter eller till kanterna får lite färg.

Medan kakan är i ugnen så krossar man hasselnötter.
Ta ut kakan och hyvla nougat över den varma kakan.
Fördela nougaten jämt med en slickepott.
Strö de krossade hasselnötterna över.
Dela kakan i mindre bitar medan den är varm.


Kommentarer
Postat av: Lollo

Hahaha gud va kul!! ''blanda ner allt i en bunke'', hade jag läst det så skulle jag ha blandat ner nougaten och nötterna också, fan man är bra smart alltså! :D

2009-10-16 @ 10:51:10
Postat av: Linda

Hahaha ojdå, tänkte inte så långt. :p Äh, folk får väl tänka efter lite innan dom bakar :)

2009-10-16 @ 15:30:09
Postat av: emma

HEJSAN!

Nu har jag börjat bloggat och lägga ut nya varor på bloggen.

alltid nytt varje vecka, allt från kläder, smycken,skor, väskor.

bara att ta en titt och hoppas något skall passa just för dig.

lycka till!

mvh/ Emma

2009-10-19 @ 14:48:17
URL: http://[email protected]
Postat av: Maria

Nähä, nu tycker jag att du ska tjuvtitta mindre på folk från balkongen och börja skriva mera :) Baka mera om det så behövs! Jag behöver något att läsa! (Jag försöker absoluuuuuuuuut inte sätta press på dig, no no! ^^)

2009-10-19 @ 18:48:20
Speak your mind now
Namn?

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Speak your mind:

Remember you?         
Trackback