Om mig
Startsidan

KICK ME

Publicerat: 2009-10-19 | 19:48:52   

Tack Maria, för att du sparkade mig i röven och påminde mig om att jag faktiskt har en blogg.

Dagarna flyter ihop. Blandar sig till en stor grå sörja av tristess.  Jag önskar att snön kommer snart, så det blir lite ljusare och finare ute, istället för regn och blöta löv.
Jag är så sugen på att göra om här hemma, och då menar jag rubbet. Upp med coola tapeter på väggarna, inreda riktigt fint med massa nya prylar. Samtidigt så vill jag flytta till en större lägenhet, för jag och alla mina saker får inte plats här. Allt är så rörigt, för skåpen är fulla med skit. Samtidigt vill jag flytta ifrån den här hålan, och då är det ju dumt att börja renovera och ha sig. Kommer jag in på någon av skolorna jag har sökt så flyttar jag förhoppningsvis i januari. Jag har bollat med tanken ett tag nu, och jag känner att jag är redo. Redo att lämna allt här. Det låter hemskt, men jag behöver nog det. Vänner och familj finns ju kvar när jag kommer och hälsar på. Jag kommer sakna mitt jobb och alla människor där, men jag kan inte stanna här längre. Jag utvecklas inte, jag behöver utvecklas, lära mig mera saker, uppleva mycket mera.

Jag har äntligen fått mitt lämp iaf, så jag kan fortsätta med körkortet. Närmaste körlektionen är på onsdag. Det ska bli kul. För en gångs skull längtar jag efter att köra bil, det måste vara ett tecken på att jag blir bättre. That's good!

Just nu sitter jag med laptopen i knät, skriver här och njuter av ett glas (?) te. Det är det bästa med hösten. Te och levande ljus.




Ett glas te. :)



Idag har jag inte gjort någonting. Det är en sån dag, en slappdag liksom. Fast det är slut på slappandet nu, jag måste sätta fart här. Ska föna håret, sen ska jag iväg och jobba natt. Det var ett tag sen, det ska faktiskt bli riktigt kul. Jag gillar att jobba natt, det har sina fördelar. Man tjänar mera, framförallt. Haha, det låter fult men det är sanningen.

Nej, nu lär jag lägga i en högre växel.
Är du nöjd nu Maria? ;)


Kommentarer
Postat av: Emelie

Jättefin blogg du har!

2009-10-19 @ 20:47:25
URL: http://eemellie.blogg.se/
Postat av: Lollo

Jag längtar tills du blir ditt rätta jag. :) Tror jag.. Jag har lixom inte riktigt sett det.. Förutom när vi var i Sthlm,.. Och det var en blandad känsla.. Hahah! Jag tror och hoppas att du kommer in iaf. <3

2009-10-20 @ 09:22:26
Postat av: Linda

Haha Lollo, det låter som att jag aldrig är mig själv. :p Men jag förstår vad du menar. :) iloveu <3

2009-10-20 @ 21:45:19
URL: http://lindas.blogg.se/
Postat av: Maria

Nu var du jätteduktig Linda! Mer av den varan tack! ^^

Det är din tur att baka tills på Fredag, förresten! :P

2009-10-21 @ 19:50:53
Speak your mind now
Namn?

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Speak your mind:

Remember you?         
Trackback